Information om din hemtelefoni
Hej! För att säkra att våra tjänster och produkter är så relevanta som möjligt för dig som
kund ser vi hela tiden över vårt utbud. Ibland innebär det av vi slutar erbjuda vissa tjänster.
31 oktober 2023 kommer vi sluta stödja bredbandstelefoni via telefoniadapter vilket
kommer påverka din telefoni.
Du kan istället använda hemtelefoni via mobilnätet, som finns tillgängligt på din adress. Då
ringer du obegränsat till fasta och mobila nummer inom landet och du kan även skicka
sms med telefonen. Läs mer om telefonin som ingår i ditt boende, besök
telia.se/hemtelefoniviamobilnat.
Du kommer automatiskt få hem ett simkort på posten. För att tjänsten ska fungera
behöver du stoppa i simkortet i telefonen senast 31 december 2023.
Mitt Telia – lös ditt ärende online
På Mitt Telia kan du se allt kring dina abonnemang och bindningstider. Logga in med
BankID på telia.se/mitt-telia eller ladda ner appen Mitt Telia, finns där appar finns.
Kontakt
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 020-20 20 70. Vi legitimerar alltid våra
kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med
bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Läs mer
på telia.se/id eller ring oss.
Vänliga hälsningar
Telia